דקים- פתרון יפה לעיצוב הבית והחצר


רצפות עץ (דקים) הפכו עם השנים לתוספת אסתטית נעימה לבית ולגינה. ההתפתחות בתחום העיצוב מאפשרת לבנות דק כמעט בכל צורה ובהתאם לצורכי הבית, העסק והסביבה. החידושים הטכנולוגים הפכו את תוצרי העץ ומוצריו לעמידים יותר מפני תנאי מזג האוויר ומזיקים, וליכולת העץ לעמוד בפני ריקבון לאורך שנים ולתחזוקה שוטפת קלה וזולה יותר. את השימוש בעץ כחומר גלם לבניית דקים ניתן לראות כמעט בכל מקום, הוא משתלב בצורה טבעית עם הבית הגינה והסביבה ומספק חמימות ויופי, סגנון נהדר, תחזוקה קלה ומשרה מראה טבעי ויוקרתי. 

דק הינו משטח שטוח המסוגל לשאת משקל רב, ממש כמו הרצפה בביתכם. לרוב הוא יהיה מורם מהאדמה ומחובר למבנה- ובכך  מרחיב את שטח המגורים ויוצר סביבת מגורים מחוץ לבית ומשלב באופן הרמוני את פנים הבית עם הטבע. המעבר בין החללים מרגיש נוח וטבעי, ממש כמו לעבור מחדר לחדר בתוך הבית עצמו. הדק יספק לכם פינת ישיבה רגועה ואזור מרכזי לאירוח – ולמעשה יתאים כמעט לכל סגנון עיצובי בו בחרתם לעצב את ביתכם. ניתן להתקין משטחי דק בצורות גיאומטריות בכל שטח הגינה או בחלקה סביב בריכות, גקוזי, אדניות, שבילים ועוד …

מעבר ליופי שמאפשרים דקים, בישראל יש להם חשיבות רבה מאוד, בשל משמעת המים בה אנו חיים, למעשה זהו התחליף הפרקטי ביותר לדשא הדורש תחזוקה והשקיה, וחוסך עלויות שוטפות. דקים מעץ אינם מתחממים בשמש כמו אמצעי ריצוף אחרים (אריחי שיש, אבן, אספלט וכדומה), ולכן אפשר ללכת עליהם ברגלים יחפות מבלי להסתכן בכווייה. דקים ידועים ביכולתם למנוע החלקה והם אמצעי הריצוף האידיאלי לחצרות ולגינות בהן יש בריכה או ג’קוזי.

טרם בחירת סוג הדק יש לקחת בחשבון את תנאי השטח והסביבה ומתן דגש על אוירה ומראה מתבקש המתאים לכם. את משטח העץ ניתן להתקין בכל צורה ובכל מקום, רצפה קשה, אדמה וחול. קיים מגוון רחב של סוגי דקים בצבעים שונים, מראה ומרקם שונה ורמות איכות ועמידות בתנאי מזג אויר, הדורשים דרכי טיפול שונים. סוג העץ שיבחר לבניית דק עץ ישפיע על האיכות והמחיר של הדק, למשל: דק הבנוי מעץ רך (עץ האורן) חשוף יותר לפגיעות כמו שריטות וסימני גרירה שונים. לעומתו, דק הבנוי מעץ קשה (טיק,איפאה) חסין יותר לפגיעה מסוג זה. מחיר דק עץ המעוצב בצורה לא סטנדרטית או מוגבה מעל פני השטח בצורה משמעותית, יהיה בדרך- כלל גבוה יותר ויבוא לידי ביטוי במחיר העבודה, לכן חשוב מאוד להתייעץ עם איש מקצוע בעל ניסיון בעבודות עץ ולעשות חשבון של תמורה מול הוצאה.

לגלריית התמונות : לחצו כאן

למאמרים נוספים : לחצו כאן

לפגישת יעוץ ללא התחייבות :    התקשרו לנתנאל 0506763222