סוגי פרגולות עץ


 פרגולות עץ הפכו בשנים האחרונות למוצר פופולרי ולתוספת אסתטית נעימה לבית ולגינה, הן משתלבות בצורה טבעית עם הבית והסביבה בגינה, ומשרות מראה יוקרתי, אך עם זאת טבעי. פרגולות עץ הן הפרגולות הותיקות והנפוצות ביותר וניתן לראותם כמעט בכל מקום, ההתפתחות בתחום העיצוב מאפשרת לבנות פרגולה כמעט בכל צורה שתרצו ובהתאם לצרכים שלכם ושל הבית. מגוון העיצובים והסגנונות מתאפשר בזכות מגוון חומרי הגלם מהם ניתן לבנות פרגולות מעץ.

החומרים הנפוצים ביותר הם:


       עץ גושני 

תוצר של חיתוך קורות עץ גדולות אשר עשויות בדרך כלל מעצים מסוג המלוק, אלון, ארז, דגלאס פייר, עץ גושני לבן ועוד. העץ הגושני מתיישן עם הזמן, וכתוצאה מכך מופיעים על פני השטח מספר סדקים וחריצים. פרגולה מעץ גושני הינה בעלת עמודים ותומכים עבים, המראה המסיבי הלא מעובד מקנה לפרגולה מראה כפרי ותחושה של תוצר טבעי . קורות עץ גושני משמשות לבניית פרגולות בעלות שטח רחב או מפתח גדול ומאפשר בניית שלד לפרגולה יציבה מאוד. את העמודים הראשיים מעגנים לקרקע בעזרת עוגנים שמותאמים לסוג הקרקע. עמידות פרגולות מעץ גושני גבוהה יותר מפרגולות דו שכבתיות. קורות אלה מגיעים במראה טבעי או באינפרגנציה על פי דרישת הלקוח,וניתן לצבוע בגוונים שקופים, חצי אטומים,ואטומים. כמו כן ניתן לקבל קורות אלו במראה מוברש וטבעי. יש לבצע טיפול תקופתי של ניקיון וצבע על מנת לשמור על הפרגולה לאורך זמן. עיצוב פרגולה עם עץ גושני מאפשר מראה יוקרתי וכפרי כאחד.


      עץ דו שכבתי 

תוצר של שתי קורות עץ  אורן לסוגיו המודבקות ביחד. אופן ההדבקה וכיווני הצדדים מקנים לקורה חוזק רב. המראה והמרקם הלא אחיד של עץ האורן משתלב בצורה טבעית. בעץ דו שכבתי לא מופיע כמעט סדקים והוא מדמה עץ גושני. פתרון זה יחסית אינו יקר ומאפשר הקמת פרגולה בגדלים קטנים עד בינוניים. את העמודים הראשיים מעגנים לקרקע בעזרת עוגנים שמותאמים לסוג הקרקע. קורות אלה מגיעות במראה טבעי או באינפרגנציה על פי דרישת הלקוח כמו כן ניתן לצבוע בגוונים שקופים, חצי אטומים, ואטומים. יש לבצע טיפול תקופתי של ניקיון וצבע על מנת לשמור על הפרגולה לאורך זמן.


       עץ רב שכבתי

ההכנה והעיצוב של הפרגולה נעשים על ידי הדבקת שכבות דקות של עץ, קורות אלו הינן חזקות, ובד בבד גמישות וניתנות לכיפוף. תהליך קורות אלו מורכב ומותאם אישית. עץ שכבתי מיוצר בעיקר מעץ אשוח, לכן הוא מרוויח גם את יתרונות עץ זה כחומר גלם. הוא רך ונוח לעיצוב, ובעל גוון צהבהב בהיר ונוח לצביעה. פרגולת עץ רב שכבתי חזקה ועמידה יותר מפרגולת עץ רגיל ובעלת מסת משקל גדולה יותר, ולכן לא תתאים לכל מקום, הפרגולה בנויה בגימור עדין ונקי יותר לעומת פרגולת עץ גושני. יחד עם זאת כדאי לקחת בחשבון שהעלות מעט יותר יקרה.  


       אדני רכבת

לאחר שנמחצו ונדחסו על ידי משקל הרכבות יצרו עץ חזק ביותר ועמיד בכל תנאי מזג האוויר. הקמת פרגולה מאדני רכבת משמעה הקמת פרגולה יציבה מאוד ועמידה לשנים רבות. מראה הקורות נשמר אותנטי גם לאחר בניית הפרגולה, הסדקים וחורי היתדות העתיקים נותנים מראה מרשים ויוקרתי מאוד. הטיפול בפרגולה הבנויה מאדני רכבת אינו כרוך בחומרים מיוחדים למעט צביעה בגוון טבעי או חצי אטום על מנת לשמור על הפרגולה לאורך זמן.


 

 פרגולה מוצלחת היא שילוב של תכנון נכון ויעיל ובנייה בחומרים טובים

“חושבים נכון חוסכים בעיות בעתיד “

 

 

לגלריית התמונות : לחצו כאן

למאמרים נוספים : לחצו כאן

לפגישת יעוץ ללא התחייבות התקשרו : 050-6763222